Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Nuttige en Belangrijke Feiten

  • Volledig synthetische olie en minerale oliën gaan niet samen. In ernstige gevallen kunnen ze samenklonteren.
  • Als de oliedruk van de motor is laag, de turbo zal de eerste motoronderdeel te mislukken zijn.
  • Zuiger blow-by en de daaruit voortvloeiende carter / carter druk, zo niet ontlucht adequaat af is de meest voorkomende oorzaak van turbo olielekkage.
  • De meest voorkomende verontreinigende stoffen in de olie-zijn 'vrij zwevend' koolaanslag, brandstof en de bijproducten van de verbranding.
  • Een typische diesel turbo met rotor snelheden van meer dan 200,000 toeren per minuut zal een blad snelheid op de compressor wiel van 850 mijl per uur.
  • Veel exploitanten te nemen, geheel ten onrechte, dat als ze lopen een motor met vuile of vervuilde olie, het oliefilter zal geen vreemde stoffen te verwijderen voordat deze de motor en wat nog belangrijker is de turbocompressor.
  • Olie vertraging van slechts vier seconden beginnen met tijdschrift en stuwdruklager slijtage veroorzaken. Vertraging van slechts acht seconden kunnen onherstelbare schade veroorzaken. Deze schade zal niet per se zelf manifesteren onmiddellijk, kan de uiteindelijke mislukking pas na enkele dagen.
  • De gemiddelde temperatuur van de uitlaatgassen, aan de toegangspoort tot een diesel turbo, is 800 graden Celsius. Een benzinemotor kan bereiken 1000 graden, stralend helder geel. Hot voldoende venster glassmelt.
  • Nieuwe generatie turbo schoepen draaien met snelheden tot 220,000 toeren per minuut. De waaiers op een Boeing 747-motor draait op ongeveer 7000 toeren in vergelijking.
  • De lucht die de compressor waaier van de turbo kan worden met een snelheid dicht bij mach 1.
  • Bij een gemiddelde toerental, zal een middelgrote turbo slikken 130 kubieke meter lucht per minuut, wat overeenkomt met het interieur volume van een verhuisbus.
  • Turbo as balans is cruciaal - onbalans bij maximale toerentallen gelijk aan een 2 kilogram kracht is aanvaardbaar. We zien vaak turbo's geleverd voor service met 6 kilo van onbalans. Dit komt overeen met het rijden samen met een huis van baksteen aan uw velg.
  • De "hete einde" turbine blades in een turbo, zijn gemaakt van een hoog nikkelgehalte legering, zoals gebruikt in straalmotoren. Een mes zal reizen in de regio van 820 toeren per minuut tegen de gemiddelde toerental van de motor en de uitlaatgassen die zal het supersonische.
  • De turbo rotor van 20,000 toeren per minuut te versnellen tot meer dan 150,000 toeren per minuut in minder dan een seconde.