Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Turbo Praten - Generieke Turbo Definities

Lucht Verhouding

Lucht verhouding beschrijft een geometrische eigenschap van alle compressor en turbine behuizingen. Het verhogen van de compressor lucht verhouding optimaliseert de prestaties voor een lage boost toepassingen. Veranderen van turbine lucht verhouding heeft vele gevolgen. Door te gaan naar een grotere turbine lucht verhouding, de turbo komt op boost op een hoger toerental, de capaciteit van de turbine wordt verhoogd en minder stroom wordt wastegated, is er minder motor tegendruk, en de motor volumetrische efficiëntie wordt verhoogd met als gevolg meer totale vermogen.

Choke Lijn

De choke lijn is aan de rechterkant van een compressor kaart en geeft de vloeigrens. Wanneer een turbo diep is in de choke, zullen turbo snelheid dramatisch te verhogen, terwijl de compressor-efficiëntie zal storten (zeer hoge compressor uitlaat temps), en de turbo duurzaamheid zal worden aangetast.

Lagerhuis

Het lagerhuis bevat een complete turbo's minus de compressor, turbine huisvesting en actuator.

Afgekapt Turbine Wielen (Bezuinigen Turbineschoepen)

Wanneer een hoek wordt bewerkt het schoepenrad exducer (uitlaatzijde), het wiel genoemd wordt 'afgeknepen'. Clipping veroorzaakt een toename in flow het turbinewiel het vermogen, omdat het lagere tegendruk in het turbinehuis. Echter, het verlaagt drastisch de turbo efficiëntie bij lage snelheden. Deze reductie zorgt ervoor dat de turbo op de proppen komen op boost op een later motortoerental (verhoogde turbogat). Hoge prestaties toepassingen mag alleen gebruik maken van een geschoren turbinewiel waar regelrechte macht is de eerste vereiste. Alle Garrett GT turbo's maken gebruik van moderne geknipt wielen.

Gecorrigeerd Luchtstroom

Gecorrigeerd luchtstroom is de gecorrigeerde massastroom van lucht, rekening houdend luchtdichtheid (kamertemperatuur en druk).

Efficiëntie Contouren

De efficiëntie contouren tonen de regionale rendement van de compressor set. Dit rendement is gewoon het percentage van de turbo asvermogen om te bouwen aan de werkelijke lucht-compressie. Bij het dimensioneren van een turbo, is het belangrijk om de voorgestelde lugline met een hoog rendement bereik op de kaart.

Vrij Zweven

Een vrij zwevende turbo heeft geen wastegate apparaat. Deze turbo kan geen controle over zijn eigen boost niveaus. Voor de prestaties toepassingen, moet de gebruiker de installatie van een externe wastegate.

GT

De GT benaming verwijst naar Garrett's stand van de techniek turbo lijn. Alle GT turbo's maken gebruik van moderne compressor en turbine aerodynamica die enorme efficiency verbeteringen ten opzichte van de oude T2, T3, T3/T4, T04 producten te vertegenwoordigen. Het netto resultaat is een verhoogde duurzaamheid, hogere boost, en meer motorvermogen over de oude productlijn.

Op-Center Turbine Behuizingen

Op-center turbine behuizingen verwijzen naar een verouderde stijl van turbinehuis met een gecentreerde turbine inlaat pad. De inlaat pad is gericht op de as van de turbo's van de rotatie in plaats van tangentiaal gelegen. Met behulp van een on-center woningen zal aanzienlijk verlagen de turbine van de efficiëntie. Dit resulteert in een verhoogde turbogat, meer tegendruk, minder motor volumetrische efficiëntie, en minder totale motorvermogen. Geen Garrett turbo's te gebruiken op OEM-center behuizingen.

Drukverhouding

De verhouding van absolute uitlaatdruk gedeeld door absolute inlaatdruk.

Stijging-Lijn

De stijging van de regio, gelegen aan de linkerkant van de compressor kaart, is een gebied van flow instabiliteit meestal veroorzaakt door de compressor inductor kraam. De turbo dient te worden afgestemd, zodat de motor niet actief zijn in de golf bereik. Bij turbo's werken in golf voor langere tijd, kan lager storingen optreden.

Bekleding

Bekleding is een gebied verhouding tussen beide turbine en compressor wielen beschrijven. Trim wordt berekend met behulp van de inductor en exducer diameters. Als bekleding wordt verhoogd, kan het wiel ondersteunen meer lucht / gas stromen.

Wastegate

Een wastegated turbo is voorzien van een integraal apparaat om turbo boost te beperken. Deze bestaat uit een pneumatische aandrijving verbonden met een klepsamenstel gemonteerd in de turbine behuizing. Door het aansluiten van de pneumatische aandrijving om de druk te verhogen, de turbo in staat is om de maximale boost vermogen te beperken. Het netto resultaat is een verhoogde duurzaamheid, snellere tijd om te stimuleren en verstelbaarheid van de boost.