Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Turbo Problemen

Hoewel er vele en verschillende problemen die turbo storing zal veroorzaken, kunnen ze worden onderverdeeld in vijf groepen als volgt:

1. Gebrek aan smeerolie of olie vertraging

Als de turbo draait bij zeer hoge snelheden, tot wel 100.000 toeren per minuut, de behoefte aan olie is van het grootste belang. Olie is vereist bij het ??juiste debiet en de druk op het volgende doen:
(a) Smeer de stuwkracht en glijlagers
(b) Stabiliseren van de roterende as en glijlagers
(c) Te handelen als koelmiddel voor de hoge turbo snelheden worden bereikt

Aangezien de turbocompressor snelheid en de motorbelasting toeneemt, zodat de noodzaak voor olie zowel als een smeermiddel en een koelmiddel toeneemt. Als er een vertraging voor een korte tijd in de olie het bereiken van de turbocompressor dan lager niet optreedt. Olie vertraging kan zeer eenvoudig worden herkend door de blauwzwam van de lagers of de as. De blauwzwam is gewoon de kleur van de as als het is blootgesteld aan extreme hitte.

2. Vreemd materiaal of vuil in het smeersysteem

Veel exploitanten te nemen, geheel ten onrechte, dat als ze werken de motoren met vuile of vervuilde olie, de olie-filters zullen alle vreemde voorwerpen te verwijderen voordat de olie bereikt de motor en, in ons geval, de turbo lagers: Het kan een zeer kostbare fout zijn . Al deze materialen kan schade aan de lagers wanneer de hoeveelheid voldoende is om lagerslijtage en dragende behuizing boring slijtage veroorzaken of het vuildeeltjes groot genoeg zijn om de interne olie passages van de turbo blokkeren zodat waardoor de toestel worden uitgehongerd olie. De turbo lagers zijn het meest waarschijnlijk falen voordat de hoofdmotor lagers, simpelweg omdat de turbo draait bij veel hogere snelheden dan de motor. Een eenheid met 80.000 toeren per minuut zal een blade tip snelheid op de compressor wiel van 700 mph. Nieuwe ontwerpen van de turbo's zijn blad met een snelheid van meer dan 1,000 mph.

3. Oil afbraak

Diesel smering is een zeer belangrijk onderdeel van de motor en hoewel de moderne olie-technologie heeft een lange weg in het leveren van goede oliën, hebben we nog twee fundamentele problemen te kampen met:

(a) Olie verslechtering: De hoge temperaturen die aanwezig zijn in de moderne dieselmotoren kunnen oliën te kraken of-breken. Deze actie levert koolstofhoudende (teerachtige) materialen, die vasthouden aan de motor ringen en leiden tot andere problemen. Oxidatie wordt veroorzaakt door de koolwaterstoffen in de olie te mengen met de zuurstof, levert dit organische zuren waarvan er twee soorten: die met een laag kookpunt en die met zeer corrosief.
Deze producten zijn verantwoordelijk voor een aantal van de problemen op diesel motoren en turbo's. Als de zuren zijn al-gevolgd te worden geconcentreerd, zullen ze een aanval op de lagers, enz., waardoor putjes en de daarop volgende mislukking. Ook zij reageren op de resterende olie slib vormen wordt dit dan afgezet gedurende de motor, in het bijzonder filters verergeren turbo aardolie. Zwaardere oxidatie zorgt ervoor dat harde lak te verschijnen. Wanneer slib ophopen in de olie systemen, die gaat door de turbo wordt door de centrifugale kracht geworpen van de draaias tegen de wanden en inwendige oppervlakken van het lagerhuis waar het plakken en wijze het vrije oliestroom. In tijd de opbouw problemen veroorzaken met olieafvoer, waardoor olie weglekt uit de turbine einde van de toestel. Als deze zaak is toegestaan ??om zich ophopen op de turbine kant, zal de warmte leiden tot een bak te laten plaatsvinden en het resultaat is meestal onbalans in de turbo-systeem.

(b) Buiten besmetting: Tot dusver hebben we even gekeken naar olie break-down veroorzaakt door veranderingen in de olie, meestal veroorzaakt door de blootstelling aan hitte en lucht. We moeten echter ook rekening houden met andere agenten.
Waaronder de producten van de verbranding van de brandstof, zoals as, roet, de niet-verbrande zware uiteinden van de brandstof en water. Al deze elementen leiden tot vervuiling van de olie. De motor zelf draagt bij aan olie-afbraak in dat kleine metalen deeltjes die door slijtage zal ofwel door de olie manieren overgaan in de turbo of oxideren en bespoedigen verslechtering. Tenslotte vreemde stoffen buiten de motor, zoals stof en vuil, gaat de cilinders inlaatsysteem.

4. Vreemd materiaal in uitlaat-en lucht-filtratie systemen

Al het materiaal dat deze systemen binnenkomt is zonder twijfel, naar de turbo beschadigen en kan de motor beschadigen. Als een turbo is een precisie-instrument zijn kwetsbaarheid zal direct duidelijk dat de eerste keer dat een deeltjes gaan in de darmen; schade zal zijn om de wielen die ertoe kunnen leiden stukjes aluminium in te gaan op de motor, wat resulteert in de motor zuiger, klep, liner en , eventueel, krukas schade.
Dit soort materiaal zal enorm variëren van stof in de lucht-systeem om de motor klep fragmenten in het uitlaatsysteem. Ook moet worden opgemerkt dat als een vreemd lichaam blijft in deze systemen, de turbo zal reageren met een mogelijk verlies van macht, zwarte rook, overmatig olieverbruik en lekkage en beschadigde wielen.

5. Materiaal en vakmanschap

Alleen de kwaliteit gegarandeerde materialen worden gebruikt en constante kwaliteit controles worden uitgevoerd op zowel materiaal en vakmanschap aan de strenge OE-specificaties voldoen. De turbo is waarschijnlijk de meest verkeerd begrepen onderdeel op de motor, en het is dit gebrek aan kennis van de eigenaar dat maakt turbo-service een zeer moeilijk gebied om te werken inch Zoals we hebben gezien, een turbo zal een bepaald motorvermogen te verhogen met ongeveer 30%, het zal niet elk besturingssysteem kenmerken van de motor te veranderen, zal het alleen maar doen wat de motor hem opdraagt. De bron van macht voor de turbo is uitlaatgassen van de motor en deze macht wordt gecontroleerd door flow, druk en temperatuur. Als er een motor storing of een abnormale werkomstandigheden in de motor, de turbo niet zal overwinnen, is de kans groter om het probleem te benadrukken. Hieruit volgt dat vervanging van een defecte eenheid een nieuwe niet altijd het probleem. Als we in alle gevallen van twijfel, moeten we overleggen de originele handleiding van de motor.