Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Diagnostische Procedures

Vraag jezelf af, wat is echte kilometers het voertuig gedekt? Wat service-geschiedenis heeft het gehad? Wat olie (en) werd het draaien op?

Een compressie test slechts een indicatie dat de motor de gezondheid. De resultaten van dat kan soms misleidend zijn. De enige ware en goede diagnostische methode is de cilinder lektest. Het nauwkeuriger repliceert reële omstandigheden en moet zijn een must voor elke professionele outfit diagnose van turbomotoren.

Als een motor probleem wordt gevonden, is het zeer waarschijnlijk dat de turbo zal zijn beïnvloed of andere manier. Daarom is het raadzaam om het gecontroleerd naar verdere schade te voorkomen.

Aanbevolen Turbo Inspectie Procedure (in het voertuig)

Inspectie van de turbo op bepaalde toepassingen is gewoon niet mogelijk omwille van hun locatie. Als het mogelijk is om bij het ??apparaat kunnen bepaalde controles worden uitgevoerd om de turbo te elimineren.

LET OP! Plaats geen handen of vingers in de buurt van de turbo compressor inlaat terwijl de motor draait. De luchtdruk daling op dit moment kan trekken vingers in de draaiende compressorwiel bladen letsel veroorzaken.

  1. Verwijder de slang van het luchtfilter van de compressor inlaat.
  2. Inspecteren wiel voor blade schade veroorzaakt door vreemd materiaal. Een zaklamp kan nodig zijn voor nader onderzoek. Kijk naar de voorranden op tekenen van stootschade of stof erosie. Onderzoek het buitenste blad tip randen en helemaal naar beneden het profiel om te controleren op wielen te kriebelen. Geblutst randen of krassen op het profiel van de behuizing zijn de gebruikelijke tekens. Het turbinewiel idealiter moet worden gecontroleerd, maar het is vrijwel onmogelijk om het blad tips zien, zelfs met de uitlaat standleiding verwijderd.
  3. Draai de as en het wiel met de hand en voelen voor eventuele slepen of bindend. Druk de as naar een kant en draai te voelen voor een blad te kriebelen.
  4. Controleer de 'float' op de lagers, zowel van links naar rechts (radiale speling) en begin tot eind (axiale speling). Toleranties voor verschillende eenheden kan worden verkregen bij Turbo Dynamics 'technisch personeel. De axiale speling in het algemeen tussen 0,001 "- 0,004" die nauwelijks voelbaar. De radiale vlotter is over het algemeen tussen 0.012 "- 0.024" die kan worden gevoeld als een bepaalde rots. Dit kan alleen maar een leidraad voor een meetklok is nodig om nauwkeurig te meten dit. Als een van deze bewegingen te voelen overmatige waarna de eenheid vereisen onmiddellijke service.
  5. Indien de as en het wiel vrij draait, geen wiel schade, binden of wrijft zijn opgemerkt, kan worden aangenomen dat de turbo waarschijnlijk te repareren is.