Italian flag Russian flag German flag Netherlands flag Belgium flag Austrian flag French flag Spanish flag British flag

Waarom Turbocharge?

In de vroege jaren 1980 de meeste van 's werelds Formule 1 teams turbomotoren van hun race-auto's voor een belangrijke reden: meer vermogen uit een kleinere motor grootte en gewicht. Turbo auto's bieden meer vermogen, meer snelheid en een betere handling dan hun rivalen met conventionele atmosferische motoren. Een turbomotor kan zorgen voor een goede respons van de motor met de zekerheid van een betrouwbare reserves van kracht wanneer u het nodig hebt.

Sinds de introductie van dieselmotoren, is de vraag altijd voor kleine motoren waarbij de maximale kracht. Voeg daarbij de huidige milieuproblemen van lood vervuiling etc, plus de economie van de dieselmotor gebruiker en heb je een gebied waarin de turbo een belangrijke rol spelen.

We hebben eerder beschreven aantal redenen turbo, bijvoorbeeld het vermogen van de motor wordt bepaald door de verhouding van lucht tot brandstof, maar de grootte en het gewicht van motoren belangrijk geworden, niemand wil veel van de kracht verliezen van de motor gewoon om het overtollige gewicht voort te bewegen in een weg, of om grote voertuigen alleen maar om de normale ladingen hebben.

Onder normale omstandigheden de toevoeging van een turbocompressor van een atmosferische motor zal het vermogen van ongeveer 30%. Denk eraan, dit betekent in principe dezelfde grootte-motor meer vermogen geven om gebruikt te worden door de operator. In de begindagen was het gebruikelijk om een turbo gezet op een atmosferische motor, nu met turbo-motoren zijn ontworpen om rekening te houden met de hogere thermische belasting en mechanische belastingen op de motor en andere ondersteunende onderdelen van de turbo.